Det doftar syren

Jag har haft så mycket att skriva om, så mycket att berätta – men än en gång har tiden (och lusten) inte gett rum åt att faktiskt sätta sig ner och skriva några rader. Ber om ursäkt, men här kommer alltså än en gång en sammanfattning, inte hälften så nyanserad och färgglad som den kanske borde varit. Kommer trycka in allt från resor/utflykter till vårkänslor till trippelbokstäver som svider i ögonen. Here we go!

Borde jag börja med att beklaga mig över jobbet? Förmodligen inte men det tar upp en del energi så jag gör det ändå! Missförstå mig rätt, jag gillar verkligen mitt jobb & mängden utmaningar och möjligheter jag getts de senaste månaderna är otroliga. Fast (always a but…!) jag ser ”allt” och när kollegor ber om något och får det på en vecka när det tagit mig massor med energi, veckoliga möten och diskussioner i flera månader utan framgång svider det allt till lite. På måndag har vi vår årliga Talent Review och än är det ingen som kan komma överens om vem som ska/vill ta hand om mig (vi är i en ovanligt knivig situation på HR-sidan men det är inte utan att man känner sig lite översedd). Hade dock bra samtal med vår MD idag där jag tror att han lyssnade på vad jag hade att säga och vår ”interim people manager” för min talan på högre nivå – för jag är väldigt ärlig med hur jag känner/tycker/vill ha det. Vi får se helt enkelt, det som jag ombedes göra just nu är väldigt högt över min titel – jag älskar utmaningen, men vill bli erkänd (mellan raderna, kompenserad) för det också. I alla fall, mitt jobb tog mig häromveckan norrut till vårt Berlinkontor, något väldigt trevligt och som jag ska försöka införa på mer rutin. Kul att träffa kollegorna på deras hemmaplan och finnas där för dem istället för att de alltid måste nå oss på distans. Var även på ett IxDA-event där två talare pratade om leadership in design. Speciellt Temi Adeniyi föll jag för då hennes presentation kan implementeras på alla arbetsplatser, positioner och livssituationer.

Är aprilskämtet att vi ska införa drogtest får man räkna med att man får lite ”urinprov” på sitt skrivbord..

Ganska ensamt vid frukosten kl 6

Men fick en härlig morgonpromenad genom staden

Kollegor som piggar upp en bara för att <3

Sedan måste jag bara få skriva av mig med något som svider i mina ögon varje gång jag stöter på det, trippel S:en!! Kan ni tänka er hur snett det ser ut när man stöter på ord som Nussschnecke, Fussschutz eller Passstrasse. Finns en hel drös av dem men detta är alla jag kan komma på, och som mina ögon tål, just nu!

Alva blev kompis med hotellharen

Sen hade vi även en påskledighet som blev en mix av bergsluft, äventyr och hemmafixande. Precis som för två år sedan åkte vi ner till Garmisch, promenerade runt, sov över & åt på vårt stammisställe (Two for two gör det till stammisställe!!). Vädret va betydligt behagligare och denna gång fick vi in en tur till Zugspitze, Tysklands högsta topp, 2950möh. En rundresa med tåg till Grainau+kugghjulståg till Eibsee+linbana (resterande 2000m) tog oss upp på toppen med härlig utsikt över de tyska, schweiziska, österrikiska och italienska alptopparna där ölet smakade ypperligt i vårsolen och Kaiserscharrn likaså innan det blev linbana ner till skidområdet för sedan ta kugghjulståget genom berget ner till Grainau igen där vi bytte till ”vanligt” tåg mot Garmisch. Häftigt och vi kunde inte haft bättre tur med vädret, blå himmel och solen gnistrade i snön!

Som en smäck!

Eibsee långt därnere

Högsta gränsövergången jag gått igenom

Lördagsmorgonen började med en tur genom bergen till österrikiska Reutte där vi vandrade upp till de gamla borgruinerna för att sedan gå fram och tillbaka över Highline179 – jag är fortfarande förvånad att min höjdrädsla inte gjorde sig påmind, kanske var det för att jag koncentrerade mig på det obehagliga med att i varje steg leta efter balansen (en 400m lång hängbro som spänner 100 m över marken ger en lite ”flytande” känsla, ungefär som att gå runt på en båt i blåsigt väder!). Framåt eftermiddagen tog vi the scenic route förbi Plansee och på kringelikrokvägar precis lagom breda för att möta bilar – hoppade till rejält när vi mötte en stor turistbuss i en hårnål, det va tight!

Upp för kullen med lite extra stentyngder, ja varför inte

Highline från Ehrenbergruinerna

Tunga grejer

Snabb bensträckare och stenkastande vid Plansee

Hemma i München hade påskharen varit på besök och trädgården hade både ägg och någon liten present. Resterande påskhelg blev det lite fixande med trädgård/hemma och njutande av det varma vädret.

Med ett par dagar av temperaturer över 20 har allt exploderat och luften fylls nu av syren och nyklippt gräs!  Förra årets mynta växer som ogräs och mängden blommor på jordgubbsplantorna ser lovande ut!

Önskar alla en skön kort vecka och avslutar med några bilder från ”folkets park” bredvid oss.